نگارش مقاله ISI

5/5 - (4 امتیاز)

نحوه نگارش مقالات ISI

اگر قصد انجام مقاله علمی را دارید، احتمالا کلمه ISI به گوشتان خورده است. معمولا وقتی کسی می‌خواهد شروع به نوشتن یک مقاله علمی کند، همه به او توصیه می‌کنند که مقاله ISI بنویسد و یا این که آن را در مجلات ISI آن را منتشر کند. اما واقعا ISI چیست و چرا باید مقالاتمان را با استاندارد‌های ISI بنویسیم؟ با ما در ادامه همراه باشید تا با مقالات ISI و نحوه نگارش مقالات ISI آشنا شویم.

ISI چیست؟

پیش از این که به سراغ تعریف مقالات ISI و نحوه انجام مقاله برای ISI برویم، باید بدانیم که اصلا ISI یعنی چه؟ ISI در واقع یک موسسه اطلاعات علمی بی‌طرف است که به منظور سنجش اعتبار علمی مقالات در سطح جهان، استاندارد‌های خاصی را تعیین کرده است؛ به همین منظور از دیرباز موسسه ISI از پایگاه اطلاعات هزاران مجله دانشگاهی نگهداری می‌کند.

علاوه بر آن، ISI خدماتی در خصوص نمایه‌سازی مقالات و مجلات ارزنده دارد؛ به این معنی که این موسسه سالانه نشریات و مجلات بین‌المللی را بررسی کرده و در صورتی که صلاحیت آن‌ها را تایید کند، آن‌ها را در لیست مجلات و نشریات خود قرار داده و به آن‌ها اعتبار می‌بخشد. مجلات و نشریاتی که تمایل دارند در لیست ISI قرار گیرند باید دارای یکسری شرایط خاص باشند و از استانداردهای ISI پیروی کنند.

این شرایط و استانداردها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. باید به صورت منظم منتشر شوند.
  2. باید دارای ویژگی‌ها و استانداردهایی همسو با موسسه ISI باشند.
  3. باید در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند و تنوع موضوعی داشته باشند.

البته این دو نکته نیز قابل ذکر است:

  • با وجود داشتن تمام شرایط بالا، بازهم نشریات و مجلات باید تاییدیه تیم داوران موسسه ISI را هم دریافت کنند.
  • مجلات باید بدانند که در صورت قرار گرفتن در لیست ISI باز هم جایگاه آن‌ها همیشگی نیست؛ یعنی اگر استاندارهای موسسه تغییر کند، ممکن است این مجلات از لیست ISI خارج شوند.

 

مقالات ISI چیست؟

 

مقاله ISI چیست؟

همانطور که حدس می‌زنید، به مقالات علمی‌ای که طبق استانداردهای ISI نوشته می‌شوند و در یکی از مجلات فهرست‌شده در ISI منتشر می‌شوند، مقالات ISI می‌گویند. از آن‌جایی که مجلات و نشریات ISI دارای قوانین سخت‌گیرانه‌ای هستند، مقالاتی که در این مجلات منتشر می‌شوند نیز از دقت و اعتبار بالای علمی برخورداند.

 

نحوه نگارش مقالات ISI

برای این که بتوانیم یک مقاله ISI بنویسیم باید با ویژگی‌های این مقالات آشنا شویم و بدانیم که این مقالات از چه چهارچوبی پیروی می‌کنند. در ادامه به این موضوعات پرداخته‌ایم.

 

چگونه مقالات ISI بنویسیم؟

 

مقالاتISI  چه ویژگی‌هایی دارند؟

از آن‌جایی که استانداردهای ISI بسیار سخت‌گیرانه و دقیق است، هر مقاله‌ای این امکان را پیدا نمی‌کند که در مجلات این موسسه چاپ شود. بنابراین اگر می‌خواهید مقاله‌تان در مجلات ISI چاپ شود باید مقاله‌ای بنویسید که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • در نوشتن مقاله از اصول پیروی کنید.
  • موضوعی انتخاب کنید که مهم و درخور توجه باشد.
  • مقاله‌تان را با استناد به مقالات و اسناد معتبر بنویسید.
  • در نوشتن سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها تنوع و نوآوری به خرج دهید.
  • در آخر یک نتیجه‌گیری مناسب و بی‌نقص ارائه دهید.
  • نکات مربوط به ارسال مقاله به مجله مورد نظرتان را نیز در نظر بگیرید.

 

مقالات ISI از چه چهارچوبی پیروی می‌کنند؟

همان‌طور که تمامی مقالات و پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های علمی از یک ساختار به خصوص پیروی می‌کنند، مقالات ISI نیز باید براساس ساختار خاص خود نوشته شوند. رعایت این ساختار آن چنان از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورتی که هرکدام از بخش‌های آن حذف شده و یا نوشته نشوند، مقاله شما مردود خواهد شد. در ادامه باهم این ساختار را ببینیم.

 

۱. عنوان

عنوان باید از یک سری نکات پیروی کند:

  • باید کوتاه باشد و از ۲۰ کلمه بیشتر نباشد.
  • باید نمایانگر موضوع و محتوای مقاله باشد.
  • باید شامل سه مولفه اصلی یعنی متغیرهای مورد استفاده، نوع رابطه بین این متغیرها و جامعه هدف باشد.
  • در صورتی که مقاله شما شامل تحقیقات تجربی و شبه تجربی است، باید برای آن در عنوانتان متغیر مستقل و وابسته در نظر بگیرید.

 

۲. چکیده

این بخش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مقاله است. چکیده باید حداکثر 250 کلمه باشد و به صورت خلاصه و مفید عنوان و روش تحقیق و مراحل آن و همینطور نتایجی که در انتها حاصل می‌شوند را توضیح دهد.

 

۳. مقدمه

در این قسمت شما باید موضوع مقاله خود را به صورا مطرح کردن یک مشکل و یا با یک پرسش شرح دهید. به گونه‌ای دلایل انتخاب موضوع و میزان اهمیت آن را بیان کنید. همچنین می‌توانید در مورد کاستی‌های تحقیقات گذشته و شکاف‌هایی که قرار است با نگارش مقاله خود آن‌ها را پر کنید، صحبت کنید.

 

نحوه نگارش مقالات ISI

 

۴. روش تحقیق

در این بخش شما باید تمام کارها، تحقیقات، آزمایشات، آمارها و… که برای نگارش این مقاله انجام داده‌اید را بنویسید. این بخش قلب مقاله شما است و با استناد به این بخش است که می‌توانید به نتایجی دقیق و قابل اثبات برسید؛ بنابراین اگر این بخش را به بهترین شکل ممکن بنویسید، شانس شما برای چاپ‌شدن مقاله‌تان در مجلات ISI بیشتر می‌شود.

۵. نتایج تحقیق

حالا نوبت آن است که نتایج تحقیقاتتان را بنویسد. تمام اطلاعاتی که به دست آورده‌اید را در این بخش دسته‌بندی کنید و تا جای ممکن سعی کنید که آن‌ها را در جدول‌ها و نمودارها بگنجانید. در نهایت به تجزیه و تحلیل آن‌ها بپردازید و از آن‌ها نتیجه بگیرید. در نهایت محدودیت‌های تحقیقتان را بیان کنید و برای تحقیقات آینده پیشنهاداتی ارائه دهید.

 

۶. تشکر و قدردانی

الزامی برای وجود این بخش در مقاله وجود ندارد. شما می‌توانید در این بخش از تمامی کسانی که در نگارش این مقاله به شما کمک کرده‌اند مانند خانواده، آشنایان، اساتید، داوران و… تشکر کنید. همچنین می‌توانید از موسسه‌هایی که به شما کمک مالی کرده‌اند و یا تجهیزاتی در اختیارتان قرار داده‌اند قدردانی کنید.

 

۷. منابع

در این بخش شما موظفید که تمام منابعی که در نگارش مقاله استفاده کرده‌اید را فهرست کنید. این منابع باید به ترتیب حروف الفبا باشند و با نام نویسنده آن منبع شروع شوند. توجه داشته باشید که این بخش را با دقت تمام بنویسید چون کوچک‌ترین نقصی در این بخش ممکن است شانس شما را برای چاپ مقاله‌تان در مجلات ISI از بین ببرد.

هزینه نوشتن مقالات ISI چقدر است؟

اگر می‌خواهید شروع به نوشتن مقاله ISI بکنید، باید بدانید که این کار هزینه‌هایی دارد. این هزینه‌ها مشخص نیستند و ممکن است در مسیر نگارش و ارائه مقاله با هزینه‌های متفاوتی مواجه شوید. البته بخشی از این هزینه‌ها به توانایی خودتان بستگی دارد.

برای مثال اگر بتوانید کل مقاله را خودتان بنویسید و ویرایش آن را هم خودتان انجام دهید، دیگر نیاز به کسی ندارید که این کارها را برایتان انجام دهد و یا به شما کمک بکند. از آن‌جایی که مقاله ISI باید به زبان انگلیسی ارائه شود، در این مورد هم به همین صورت است. یعنی در صورتی که تسلط کافی به زبان انگلیسی دارید، هزینه‌های ترجمه مقاله نیز حذف می‌شود. بنابراین نوشتن یک مقاله ‌ISI هزینه مشخصی ندارد و به عوامل زیادی بستگی دارد.

بسیاری از موسسه‌های تالیف و ترجمه هستند که کارهای مربوط به مقاله را از ابتدا تا انتها برعهده می‌گیرند. این موسسات براساس نوع مقاله و تعداد صفحات آن، تعرفه‌های متفاوتی دارند. ما در تیم علم پژوه ارائه‌دهنده خدمات نگارش و انجام مقاله با هزینه‌ای استثنایی و بالاترین کیفیت هستیم. علاوه برآن پس از پایان کار به مدت یک ماه و بدون هزینه اضافه از خدمات پشتیبانی برخوردار خواهید بود و در این مدت در صورت بروز هر مشکلی در کنارتان هستیم. برای دریافت هزینه حدودی می‌توانید با ما تماس بگیرید و با توجه به نیاز شما، نوع مقاله، میزان صفحات آن و… از هزینه حدودی مطلع شوید.

 

چگونه تشخیص دهیم که یک مقاله ISI است؟

برای این که متوجه شوید که آیا یک مقاله، مقاله ISI است یا نه می‌توانید به سایت مرجع ISI (Web of Science) مراجعه کنید و در قسمت جستجو نام مقاله مورد نظرتان را جستجو کنید. اگر مقاله در پایگاه داده ISI وجود داشته باشد، در نتایج جستجو، نام مجله و شماره ISSN آن نشان داده می‌شود. علاوه بر آن، می‌توانید با جستجوی نام مقاله مورد نظرتان در پایگاه داده‌های معتبر دیگر مثل Scopus و PubMed، وجود این مقاله را در این پایگاه داده‌ها بررسی کنید.

مجلات معتبر دنیا برای انتشار مقاله  ISI

از آن‌جایی که در چند سال اخیر علاقه دانشجویان و پژوهشگران ایرانی به نگارش مقالات ISI بیشتر شده است بنابراین بد نیست که با برخی از مجلات علمی و معتبر دنیا آشنا شویم. در ادامه به معرفی برخی از این مجلات پرداخته‌ایم که همه ساله در حال چاپ مقالات علمی هستند و بیش از هزاران مقاله را به چاپ رسانده اند.

 

چاپ مقاله ISI در پایگاه تامسون رویترز

 

پایگاه تامسون رویترز

موسسه تامسون رویترز در واقع بزرگ‌ترین پایگاه داده‌ای است که در مجلات و ژورنال‌های آن، مقالات علمی معتبر چاپ می‌شوند. این موسسه همچنین شامل پایگاه‌های اطلاعاتی مانند Derwent Innovations Index، BIOSIS Citation Index و Journal Citation Reports می‌شود.

این پایگاه داده در فهرست خود مجلاتی در همه زمینه‌های علمی از جمله زیست‌شناسی، شیمی، مهندسی، علوم اجتماعی و…  دارد؛ بنابراین شما می‌توانید در هر زمینه‌ای مقاله ISI ارائه دهید. البته داوران این موسسه بسیار سخت‌گیر هستند و از استانداردهای خاصی پیروی می‌کنند.

نکته بسیار مهم دیگر این است که زبان مقاله‌هایی که برای چاپ در مجلات تامسون رویترز انتخاب می‌شوند باید انگلیسی باشد.

مجلات و ژورنال‌های این موسسه از نظر پرداخت هزینه برای چاپ به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. 1. هزینه در ازای انتشار: در مجلات این دسته نویسنده باید بابت چاپ مقاله خود هزینه‌ای پرداخت کند. این هزینه با توجه به نوع مجله یا ژورنال و یا حجم مقاله متفاوت است. در این حالت نویسنده نسبت به مقاله خود حق مالکیت مادی دارد.
  2. 2. انتشار سنتی: مجلاتی که در این دسته قرار دارند نیاز به پرداخت هزینه برای چاپ مقاله ندارد؛ زیرا این مجلات تمامی هزینه‌های چاپ مقاله را بر عهده می‌گیرند. این نوع مجلات معمولا مجلات قدیمی‌تر و مجلات دانشگاهی هستند.

در نهایت این نکته قابل ذکر است که هر مجله از مجلات تامسون رویترز می‌تواند نحوه انتشار متفاوتی داشته باشد و یا حتی می‌توان به صورت ترکیبی از دو روش بالا استفاده کند.

 

پایگاه Scopus

 

پایگاه اسکوپوس

این پایگاه از نظر علمی در رتبه ی بعد از تامسون رویترز قرار می‌گیرد. برای چاپ مقالات در مجلات این پایگاه نیازی به پرداخت هزینه ندارید و پذیرش مقاله در آن کاملا تضمینی است. برای دسترسی به مقالات این پایگاه داده و استناد به آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه دارید و باید در سایت اسکوپوس به عنوان کاربر ثبت نام کنید. این ثبت نام با خرید اشتراک همراه است.

 

پایگاه Pubmed

چگونه بفهمیم که یک مجله و یا ژورنال در لیست مجلات ISI قرار دارد؟

هر ساله مجلات معتبر ISI توسط موسسه تامسون رویترز به محققان و پژوهشگران سراسر دنیا معرفی می‌شوند. شما می‌توانید لیست مجلات مورد تایید ISI  را هرساله در سایت ISIndexing مشاهده کنید. این سایت باکس جستجو هم دارد و در صورتی که مجله خاصی مد نظرتان هست می‌توانید از طریق باکس جستجو متوجه شوید که این مجله تحت پوشش ISI هست یا خیر.

به جز این سایت، در سایت تامسون رویترز نیز لیست مجلات ISI وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن متوجه شوید که هر مجله در لیست چه میزان از پوشش ISI را دارد.

 

پایگاه پابمد

این پایگاه داده مجلات علمی پزشکی و حوزه سلامت را پوشش می‌دهد. در صورتی که قصد دارید مقاله‌ای در این مجلات چاپ کنید، نگران هزینه‌های آن نباشید چون چاپ مقاله در این پایگاه داده نیازمند پرداخت هزینه نیست.

 

پایگاه  ISC

 

پایگاه  ISC

ISC  یکی از پایگاه‌های داده علمی است که مقالات علمی را در موضوعات مختلف در قالب پایگاه‌های مجازی و یا مجلات و نشریات داخلی و بین‌المللی، جمع‌آوری می‌کند. این پایگاه‌ داده علمی به عنوان یک پایگاه‌ اطلاعاتی متن‌باز است و هدف از ایجاد آن برقراری ارتباط بین اندیشمندان و پژوهشگران اسلامی با دنیای علم جهان است. حدود ۶۰ کشور اسلامی در جهان در این پایگاه داده حضور دارند.

این پایگاه داده از سطح علمی بالایی برخوردار است و چاپ مقاله در این پایگاه داده مشمول هزینه می‌شود. علاوه بر آن چاپ مقاله تضمینی نیست. هزینه‌های چاپ مقاله در این پایگاه و نوع داوری آن‌ها، به عوامل مختلفی وابسته است و برای چاپ مقاله در آن باید از در جریان اطلاعات آپدیت شده این پایگاه باشید.

اعتبارسنجی مجلات معتبر

برای این که بفهمید کدام یک از مجلات علمی معتبر هستند، باید به پایگاه داده‌هایی که معمولا این‌گونه مجلات را فهرست می‌کنند مراجعه کنید. برای مثال می‌توانید به سایت پایگاه داده‌هایی مثل Web of Science، Scopus و… بروید و لیست مجلات علمی که توسط این پایگاه داده‌ها پوشش داده می‌شوند مشاهده کنید. در صورتی که به دنبال مجله‌ای خاص می‌گردید می‌توانید در باکس جستجو عنوان مجله و یا ISSN آن را وارد کنید و از معتبر بودن یا نبودن آن آگاه شوید.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که این فهرست‌ها هرساله آپدیت می‌شوند و ممکن است مجله‌ای که سال قبل در این فهرست بوده، امسال نباشد؛ بنابراین مهم است که آخرین آپدیت این فهرست‌ها را داشته باشید.

سایت‌هایی که می‌توانید در آن‌ها با وارد کردن عنوان و یا ISSN مجله مورد نظرتان، آن را اعتبارسنجی کنید (برای ورود بر روی عبارات کلیک کنید):

 

انتخاب ژورنال های معتبر

انتخاب ژورنال مناسب برای مقالات ISI به میزان کیفیت و محتوای تخصصی آنها وابسته است. هر مجله و ژورنالی برای پذیرش مقالات دارای اسکوپ مشخصی هستند؛ بنابراین باید در انتخاب مجله و ژورنال دقت کنید که با زمینه تخصصی مقاله شما همسو و سازگار باشد. همچنین به اعتبار مجله یا ژورنال نیز توجه کنید و پس از انتخاب مجله مورد نظرتان، حتما اعتبار آن را بررسی کنید.

می‌توانید برای بررسی اعتبار مجلات و ژورنال‌ها به لینک‌ها و پایگاه‌هایی که در بخش‌های بالا اشاره کردیم مراجعه کنید. انتخاب مجله و مرتبط بودن موضوع آن با موضوع مقاله شما بسیار اهمیت دارد و در صورتی که این موضوع را رعایت نکنید ممکن است مقاله شما رد شود. در واقع یکی از دلایل رد شدن مقالات می‌تواند این باشد که موضوع آن‌ها با موضوع و محتوای مجلاتی که برای آن درخواست می‌دهند سازگار نیست.

پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر

در زیر روند پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر را به صورت گام به گام توضیح داده ایم:

  • به دلیل این که فقط مقالات انگلیسی در مجلات خارجی چاپ می‌شوند، نیاز است که حتما مقاله خود را به صورت تخصصی به زبان انگلیسی ترجمه کنید.
  • پس از این که مقاله را ترجمه کردید باید آن را از نظر نگارشی و دستور زبان ویرایش کنید؛ زیرا مقالاتی که ایرادات نگارشی و دستور زبانی دارند، رد خواهند شد.
  • در این مرحله باید به دنبال یک مجله یا ژورنال مناسب و سازگار با موضوع مقاله خود بگردید.
  • پس از این که مجله مورد نظرتان را پیدا کردید باید برای بار آخر مقاله خود را با توجه به استانداردهای آن مجله ویرایش و بازبینی کنید.
  • وقت آن است که مقاله‌تان را ارسال کنید. مجلات معمولا روش‌های مختلفی را برای ارسال مقاله به شما معرفی می‌کنند. با یکی از روش‌های معرفی شده مقاله‌تان را ارسال کنید.
  • مقاله شما به دست ادیت‌کننده یا سردبیر مجله می‌رسد و پس از بررسی در اختیار داوران مجله قرار می‌گیرد. داوران معمولا ۶ یا ۷ نفر هستند. آن‌ها مقاله شما را می‌خوانند و آن را داوری می‌کنند؛‌ در نهایت نتیجه را به سردبیر اعلام می‌کنند.
  • در این مرحله سردبیر نامه یا ایمیلی برای شما ارسال می‌کند و روند داوری را به همراه نتیجه آن برای شما شرح می‌دهد. مقاله شما یا پذیرفته می‌شود و یا رد شده و به شما می‌گویند که مقاله نیاز به بازبینی دارد.
  • اگر مقاله شما پذیرفته شود باید گالی پروف صورت گیرد و مقاله شما برای چاپ نهایی برای مجله ارسال شود. گالی پروف همان ویرایش نهایی است که توسط نویسنده پیش از این که مقاله برای چاپ برود، انجام می‌شود.
  • مراحل چاپ و پذیرش مقالات در همه مجلات معتبر شبیه به یکدیگر است و فرقی باهم ندارد.

زمان پذیرش و چاپ مقاله ISI چقدر است؟

زمان پذیرش و چاپ مقاله ISI

میزان زمانی که طول می‌کشد تا یک مقاله داوری شود برای مجلات مختلف متفاوت است؛ بنابراین نمی‌توان گفت که چقدر طول می‌کشد تا نتیجه داوری مشخص شود. در برخی مجلات فرآیند داوری سریع‌تر انجام می‌شود و در برخی دیگر کندتر؛  اما به طور حدودی بین یک هفته تا یک سال ممکن است فرآیند داوری طول بکشد. در صورتی که موضوع مقاله شما از نوآوری و جذابیت بالایی برخوردار باشد، ممکن است نتیجه را سریع‌تربه شما اعلام کنند.

نام نویسنده و میزان اعتبار او در جامعه علمی می‌تواند موجب شود که فرآیند داوری سریع‌تر انجام پذیرد. در برخی موارد هم در صورتی که موضوع مقاله از حساسیت بالایی برخوردار باشد و یا امکان ایجاد سروصدا در جامعه علمی وجود داشته باشد، داوران زودتر به آن مقاله می‌پردازند.

هزینه پذیرش و چاپ مقالات در ژورنال‌های معتبر

مجلات و ژورنال‌های مختلف هزینه یکسانی را دریافت نمی‌کنند. در واقع بسته به نوع مجله، کیفیت آن و سطح تاثیرگذاری آن، این هزینه متفاوت است. معمولا این هزینه به دلار یا یورو باید پرداخت شود.

یک نکته مهم این است که اگر می‌خواهید مقاله ISI بنویسید،‌ می‌توانید هم هزینه پذیرش و چاپ مقاله را بپردازید و هم هزینه چاپ سریع ماله ISI را. در واقع کسانی که می‌خواهند فرآیند داوری و چاپ مقاله آن‌ها سریع‌تر پیش بروند می‌تواند این هزینه اضافی ماله را پرداخت کنند. البته این موضوع قطعی نیست و شاید مقاله شما بدون پرداخت هزینه اضافی هم به سرعت به مرحله چاپ برسد.

در واقع از موضوعاتی که می‌تواند در سرعت فرآیند چاپ تاثیرگذار باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شما در نگارش مقالات علمی بسیار حرفه‌ای باشید.
  2. مقاله شما به خوبی ترجمه شده باشد
  3. تمام ویرایش‌های لازم (چه ادبی، چه دستوری و…) به خوبی روی مقاله انجام شده باشد.

با شرایط بالا شما می‌توانید بدون پرداخت یک ریال تا مرحله ارسال مقاله پیش بروید و به سرعت به مرحله چاپ برسید.

آیا می‌توانید تمامی مراحل نگارش مقاله را به تنهایی انجام دهید؟

موسسه‌هایی در زمینه انجام مقاله وجود دارند که از زمان شروع یک مقاله تا پیش از ارسال مقاله برای چاپ می‌توانند در کنار شما باشند. این موسسات در زمینه انجام مقاله، ویرایش و ترجمه آن از افراد متخصص و حرفه‌ای استفاده می‌کنند و می‌توانند با کمترین درصد اشتباه شما را در فرآیند انجام مقالات علمی راهنمایی کنند.

موسسه‌هایی مانند علم پژوه به علت سابقه‌ای که در انجام مقالات علمی و دانشجویی دارند، آشنایی کافی با تمام مراحل و مشکلات این‌گونه مقالات دارند؛ بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت تمامی مراحل نگارش و انجام مقاله ISI خود را به این موسسه بسپارید. اگر تمایل به نوشتن یک مقاله ISI را دارید می‌توانید در هر یک از بخش‌هایی که به مشکل برخوردید، از تیم علم پژوه کمک بگیرید. تیم علم پژوه با هزینه‌ای استثنایی آماده کمک به شما در هر یک از مراحل انجام مقاله ISI است.

نتیجه‌گیری

همه مقالات علمی و حتی مقاله ISI از یک ساختار و استاندارهایی پیروی می‌کنند و شما برای نگارش این نوع مقالات باید حتما با مراحل، فرآیند، مشکلات و موانع آن‌ها آشنا باشید. به علت سختی‌ها و مشکلاتی که در صورت نداشتن آگاهی ممکن است برای شما پیش بیاید، بهتر است نگارش این نوع از مقالات را به متخصصین آن بسپارید. سایت انجام پایان نامه و مقاله علم پژوه با تیم حرفه‌ای و متخصص خود آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. برای اطلاع بیشتر از تعرفه‌ها و هزینه‌های مراحل انجام مقاله ISI، می‌توانید با ما تماس بگیرید و یا به صفحه مشاوره و یا ثبت سفارش مراجعه کنید.

 

منابع: KSRA

NTELT.CIKD

امیدوارم مطالب گفته شده برای شما مفید باشد. موفق باشید.

برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام علم پژوه عضو شوید.

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *